mandag, 09 mars 2020 07:45

Comet Halden skal kjempe om eliteserieplass i ishockey

Skrevet av
Ranger denne artikkelen
(0 Stemmer)
Fra et tidligere Comet-besøk i Hønefoss Fra et tidligere Comet-besøk i Hønefoss Foto: Frank Tverran

Comet Halden snøt Ringerike for den siste plassen i kvalifiseringen om eliteseriespill i ishockey søndag.

Det ble klart med 9-5-seier over Haugesund søndag. Seieren gjør at haldenserne ble nummer to i 1. divisjon og skal ut i kvalifiseringsspill sammen med divisjonsvinner Lørenskog.

I kvalifiseringen venter Narvik og Grüner. Manglerud Star sikret den siste sluttspillplassen i eliteserien ved å slå nettopp Narvik 2-1 lørdag. Grüner endte klart sist i eliteserien.

Comet Hockey spilte fire sesonger i eliteserien fra 2004 til 2008. I 2009 ble laget slått konkurs, men en ny klubb med navnet Comet Halden ble opprettet samme år.

Lørenskog har spilt flere år i eliteserien, men mistet lisensen i 2018. Det medførte at laget måtte starte opp igjen i 2. divisjon.

Kvalifiseringskampene spilles mellom 12. og 29. mars.

NTB

Andre saker å lese

Norge-profiler var skeptiske til VM-roingen: – Sjukt

23-06-2026 Sport NTB - avatar NTB

Norge-profiler var skeptiske til VM-roingen: – Sjukt

Flere av de norske VM-stjernene var usikre på det virale norske rofenomenet, men i natt omfavnet de det etter den dramatiske seieren.

Les mer i RingeriksAvisa

Fotball 2. divisjon menn søndag avdeling 2, tabell

22-06-2026 Blålys brann politi ulykker NTB - avatar NTB

Hønefoss holder seg godt oppe i den øverste delen av tabellen.

Les mer i RingeriksAvisa

Norges VM-kamp mot Senegal blir historisk – best besøkte på 69 år

22-06-2026 Sport NTB - avatar NTB

Norges VM-kamp mot Senegal blir historisk – best besøkte på 69 år

Ståle Solbakken og Norge møter Senegal i VM på et tilnærmet fullsatt stadion i New Jersey natt til tirsdag, foran landslagets største publikum siden 1957.

Les mer i RingeriksAvisa

Nordmenn blir bedre mennesker på ferie

22-06-2026 Reiseliv Pressemelding - avatar Pressemelding

Nordmenn blir bedre mennesker på ferie

Vi spiser mer, sover lenger og blir mer spontane. Men to ting tviholder vi på: knekkebrød og klaging. Det viser en ny landsdekkende undersøkelse gjennomført av Apollo.

Les mer i RingeriksAvisa