lørdag, 11 januar 2020 19:30

Ringerike ydmyket i Tønsberg

Skrevet av
Ranger denne artikkelen
(0 Stemmer)
Ringerike ydmyket i Tønsberg Arkivfoto: Frank Tverran

Ringerike Panthers måtte reise hjem med velfortjente null poeng i baggen etter å ha tapt 5-3 mot tabelljumbo Tønsberg.

Dette var bånn i bøtta. Tønsberg vant andre periode hele 3-0 og først i tredje periode så Panthers ut til å skjønne at de måtte sette opp farten hvis de skulle ha en sjanse. Men det hadde de ikke. Tønsberg øynet sin første seier siden november i fjor og gav jernet hele veien.

Det endte 5-3 (1-1, 3-0, 1-2) Tønsberg hadde 32 skudd mot mål og Ringerike hadde 51 (!) Det ble tilsammen 12 straffeminutter til Tønsberg og 6 til Ringerike.

171 tilskuere så kampen, noe som er bra til å være i Tønsberg nå om dagen.

Neste motstander for Ringerike, blir borte mot Nidaros den 18. og 19. januar. Opprykk kan de vel så smått glemme, så da gjelder å vise at de er en god nummer 3 og ikke miste interessen fullstendig.

Frank Tverran

Ansvarlig redaktør og skribent

Andre saker å lese

Norge-profiler var skeptiske til VM-roingen: – Sjukt

23-06-2026 Sport NTB - avatar NTB

Norge-profiler var skeptiske til VM-roingen: – Sjukt

Flere av de norske VM-stjernene var usikre på det virale norske rofenomenet, men i natt omfavnet de det etter den dramatiske seieren.

Les mer i RingeriksAvisa

Fotball 2. divisjon menn søndag avdeling 2, tabell

22-06-2026 Blålys brann politi ulykker NTB - avatar NTB

Hønefoss holder seg godt oppe i den øverste delen av tabellen.

Les mer i RingeriksAvisa

Norges VM-kamp mot Senegal blir historisk – best besøkte på 69 år

22-06-2026 Sport NTB - avatar NTB

Norges VM-kamp mot Senegal blir historisk – best besøkte på 69 år

Ståle Solbakken og Norge møter Senegal i VM på et tilnærmet fullsatt stadion i New Jersey natt til tirsdag, foran landslagets største publikum siden 1957.

Les mer i RingeriksAvisa

Nordmenn blir bedre mennesker på ferie

22-06-2026 Reiseliv Pressemelding - avatar Pressemelding

Nordmenn blir bedre mennesker på ferie

Vi spiser mer, sover lenger og blir mer spontane. Men to ting tviholder vi på: knekkebrød og klaging. Det viser en ny landsdekkende undersøkelse gjennomført av Apollo.

Les mer i RingeriksAvisa